Imunita na reklamu

Přidal Jiří Blahút - 04/01/2009 | 5 Komentáře

Tagy:

Jistě jste již otrávení všemi obchodními sděleními, reklamními letáky, televizními spoty. Dokonce bych se vsadil, že při sledování večerních televizních pořadů žmouláte v ruce dálkové ovládaní od televizoru tak, abyste přepínali kanály a uhýbali před reklamou.

Já to dělám také tak. Házím bez pozastavení letáky z poštovní schránky do odpadu, přepínám programy při sebemenším podezření, že přijde reklamní znělka, na internetu neklikám na reklamní bannery, nečtu SPAM ani obchodní sdělení zasílaná na můj e-mail, neotvírám noviny na stránky s reklamou.

Myslíte, že je to přirozené?

Myslíte, že si většina lidí chce uchovat čistou hlavu a nechce přijímat tuny reklamních informací?

Já si myslím, že to dělá většina lidí. Je to totiž přirozená obrana proti reklamě. Lidé se v tomto boji každým dnem zdokonalují, mají vůči reklamě stále vyšší imunitu.  Lidé, na něž je reklama zamířena.

A v tom je právě ten háček.

Tvůrce reklamy musí zjistit, jakým novým způsobem nás zase přepadne, jak se nám dostane pod kůži. Autoři propagace to sice nemají jednoduché, ale vždy budou hledat skulinu, jak se do naší hlavy dostat.

Jste-li téměř imunní vůči reklamě, zřejmě nejste cílovou skupinou. Nebo je také možné, že  reklama nevyhledává Vás, ale Vy vyhledáváte ji. Musí to tak určitě být, protože investice zadavatelů do reklamy jsou obrovské a přece by těmito prostředky nikdo neplýtval, kdyby to nemělo efekt. Nebo jste si svou odolností vůči reklamě jisti?

Nejste-li tedy konzumentem reklamy Vy, musí to být zcela zřejmě ti ostatní. Nemysleli jste si však na začátku tohoto článku, že reklamu odmítáme všichni?

Otázkou není obrana, ale útok

Ano, přesně tak. Právě teď, když jsme si jisti, na jaké způsoby reklamy jsme připraveni, je čas toho využít a zaútočit. Vezměme útokem všechny další varianty reklamy, které nás v budoucnu budou chtít zlákat nebo přesvědčit. Současné principy reklamy už známe, tak se podívejme na jeden nový způsob.

Jaká reklama může mít úspěch

Je to reklama ve vyhledávání (fulltextu). Je to reklama, na kterou se nikdy připravovat nebudeme, kterou přijímáme dobrovolně, protože ji na internetu hledáme. Hledáme ve fulltextu jako v telefonním seznamu právě to, na co máme chuť, po čem toužíme, co potřebujeme. Hledáme informace v teple svého domova nebo v pohodlí své kanceláře a dobrovolně přijímáme nabídky fulltextu. Jdeme této reklamě naproti. Máme možnost ji přijmout i odmítnout. A dělají to i ostatní. Vybírají si z nabídek webových stránek, které jsou vidět na předních umístěních ve vyhledávání.

 A co Vy? Máte imunitu vůči úspěšným webovým stránkám?


Zaslat komentář

Komentáře

  • Spustili jsme na našem webu statistiku a zjistili jsme, že na reklamní bannery nikdo nekliká. Já neklikám, ty neklikáš, nikdo nekliká. Tak proč je na webu tolik reklamních bannerů, když to k ničemu není?

    Vložil Servis telefonů, 2009-05-29 03:44:58

  • Tak článek Bannerová slepota je na světě. Najdete ho v odkazu Publikujeme, protože se jedná o odborný článek. Budiž tedy vysvětleno, proč na našich webech nesvítí reklamní bannery...

    Vložil Studio 20, 2009-03-20 02:16:25

  • Ta imunita vůči webové reklamě se jmenuje bannerová slepota. Berte to jako námět na další článek.

    Vložil jana, 2009-02-03 02:14:57

  • Já mám imunitu vyvinutou dostatčně. Jakmile cítím reklamu, lehnu si do postele a hlavu strčím pod peřinu. Tam na mně reklama nemůže. Je fakt, že je to k zbláznění, kam se člověk vrtne, tam reklama vtrhne.

    Vložil skillo, 2009-01-20 07:14:15

  • Jediné co pravidelně pročítám, jsou reklamní bannery na mém webu. Jinak musím říct že mě reklama pije krev natolik, že každýho, kdo se snaží mi nacpat reklamu do mejlu, jsem patřičně agresivní. Teda pokud to jde.. : ))

    Vložil RH, 2009-01-20 03:56:50

RSS kanál pro komentáře této strany