První pozice ve vyhledávačích

Na prvním místě jsou cíle webu.

Každý jistě chápe, že pro reklamu je důležité „být vidět“.  Pro webové stránky může být těžké umístit se tak, aby byly vidět.  Možným klíčem k úspěchu může být umístění na předních pozicích vyhledávače. Nejdůležitějším parametrem webu je stanovení cíle webových stránek, a tím cílem nemusí být první pozice ani dobré umístění. Stanovit cíl webu představuje znalost cílové skupiny návštěvníků stránek. Je-li cíl webu reálný, to může posoudit pouze odborník. Proto je vhodné při určování cílů webových stránek spolupracovat se zkušeným specialistou.  

» čtěte více na téma pozice ve vyhledávačích v našem Blogu »

První pozice na klíčové slovo – úspěch bez efektu

Na první pohled není patrné, zda u Vašich webových stránek došlo k vhodné koncepci, zda byla vhodně zvolená klíčová slova. V textu, titulcích i v nadpisech webových stránek  je vhodné použít nejen slova, vyjadřující obsah webových stránek nebo zaměření firmy, ale především frekventovaná vyhledávaná slova. Pokud je text optimalizován na množinu klíčových slov, kterou uživatelé webových stránek (zvláště pak Vaše cílová skupina) do vyhledávačů nezadávají, je nasnadě, že k úspěchu Vašich stránek nepomůže ani zázrak. První pozice webových stránek ve vyhledávačích zajistí úspěch pouze v případě, že je to první pozice na frekventované relevantní (odpovídající) klíčové slovo nebo frázi. Optimalizace na špatně zvolená klíčová slova je zbytečná a drahá služba. Takovým příkladem je i nezacílená návštěvnost.

Nezacílená návštěvnost – zdánlivý úspěch

Nezacílená návštěvnost se získává poměrně snadno. Nezacílenou návštěvností zvedneme počet návštěvníků webových stránek, ale nijak to neovlivní obchodní efekt stránek.

Pokud na URL adresu či odkaz Vašich webových stránek vstoupí návštěvník, hledající slovo George Bush, nedělejme si iluze, že ihned neodejde. Optimalizace webových stránek realizovaná pro výrobce stavebního nářadí  na slovo Pamela Anderson jistě zvýší návštěvnost stránek, těžko se však najde mezi zájemci o tuto celebritu osoba se zájmem o zednické lžíce či elektromotory.

Cílená návštěvnost – co jí předchází

Nejdříve sami posuďte, kolikrát Vás při vyhledávání webových stránek uspokojil první odkaz.

Cílená návštěvnost webových stránek je vlastně množinou přístupů uživatelů webových stránek ze skupiny seriozních zájemců. Tito zájemci mají opravdu zájem přečíst si nejen textovou nabídku, chtějí si prohlédnout grafický obsah, dokonce učiní objednávku. Jeden zákazník je lepší než desítka návštěvníků webových stránek. Nesmíme však zapomenout na volbu správných klíčových slov. Co je nám platné, že pozice webových stránek ve vyhledávání je na první straně, nebo dokonce na první pozici na klíčové slovo reflexní lokomoce (odborný název), když je tato metoda vyhledávána jako Vojtova metoda. Cílené návštěvnosti předchází volba správných klíčových slov. Pro volbu správných slov je vhodné vyhledat specialistu, který rozumí nejen volbě správných klíčových slov, ale i množině oborově příbuzných slov a četnosti jejich vyhledávání. 

Ještě není vyhráno – na řadu přichází použitelnost

Je-li při tvorbě webových stránek dostatečně a zodpovědně pamatováno na volbu klíčových slov, je důležité pamatovat na použitelnost. Použitelnost webových stránek je soubor vlastností funkcí stránek, které dávají návštěvníkům webu důvod  setrvat a pokračovat při hledání informací nebo zboží. Špatná použitelnost komplikuje uživatelům proces hledání, objednávání, nakupování. Špatná použitelnost způsobí neochotu uživatelů pokračovat déle v návštěvě webových stránek. S největší pravděpodobností se takový návštěvník již nevrátí, takže případná návštěvnost vezme rychle za své. Důvodem nespokojenosti návštěvníků může být i nepatrný detail.

Nenechte návštěvníky svých stránek odejít

Navštíví-li Vaše webové stránky kdokoli z Vaší cílové skupiny, dbejte na jeho pohodlí a spokojenost. Nefunkčnost stránek,  zavádějící informace nebo nepřehledný obsah dokáže trvale odradit. Ač to zní pohádkově, nejefektivnějším způsobem je z návštěvníka učinit spokojeného zákazníka. Rafinovanosti webového marketingu se meze nekladou. Zaměřte se na zvyky uživatelů webových stránek společně s námi.

Máte-li zájem o zobrazování Vašich webových stránek na předních pozicích ve vyhledávačích, kontaktujte nás. Kontaktovat nás můžete osobně, telefonicky i e-mailem. Pro zjednodušení vzájemné komunikace vyplňte tento nezávazný formulář.