Testujeme název webu

Přidal Studio 20 - 19/04/2009 | 4 Komentáře

Tagy:

Pokusili jsme se zjistit, zda-li je název webu zapamatovatelný. Jednoduchý název často rozhoduje o návratu uživatelů webu na stejná místa. Do testu jsme zařadili tři domény, které jsme deseti respondentům sdělili pouze jednou. Jednalo se o tyto názvy:

  • Conectinet
  • iT20
  • Studio20

Všech deset respodentů si snadno zapamatovalo názvy iT20 i Studio 20. Název je tedy jednoduchý a snadno zapamatovatelný. Problémy se zapamatovatelností nastaly u názvu Conectinet. V písemných odpovědích na otázku "Jak jste si zapamatovali název?" se objevili tvary názvu Conectinet v několika podobách, například Connectinet, Konektinet a Konnektinet.

Výsledek testu měl rozhodnout, zda bude vhodnější předložit cílové skupině zákazníků jednodušší název, nebo zda-li větší efekt přinese optimalizace stránek na zdeformované tvary slova Conectinet.

Pokusně jsme nainstalovali do webu www.conectinet.cz informativní podstránky se zdeformovanými názvy, kde pomocí statistiky přítupů budeme zjišťovat, do jaké míry se zákazníci společnosti Conectinet pokouší nalézt web prostřednictvím nesprávných tvarů tohoto nesnadno zapamatovatelného slova.

Zapamatovali jste si slovo Conectinet snadno, nebo byste jej také zkomolili?


Zaslat komentář

Komentáře

  • Tak mně nikdy nenapadlo, že bych měl tolik luštit, jaký název webu zvolit. Mám čtyři domény, ale lidi si pamatujou jen tu nejjednodušší. Čert aby spral název webu

    Vložil Tom Bednář, 2009-05-29 03:39:40

  • taky nemáme zrovna jednoduchý název podniku, tohle je fakt dobrý nápad

    Vložil anonym, 2009-04-27 02:17:33

  • Děkuji za komentář. Ještě bych rád dodal, že jsme použili k optimalizaci pouze ta slova, která se zkomolená objevují nejčastěji. Zvolit všechny zkomolené výrazy považuji za kontraproduktivní. Tento způsob by mohli určitě využít subjekty, jako je Raifessenbank či Commerzbank. Jejich názvy si také často spleteme...

    Vložil Jiří Blahút, 2009-04-22 19:13:47

  • Tak tomuhle říkám zájem o zákazníka. Skutečně jde najít Conectinet i na zkomolené názvy. Oceňuji váš přístup. Je to určitě jednodušší cesta, než měnit složitý název společnosti.

    Vložil Jiří Pacovský, 2009-04-22 19:08:42

RSS kanál pro komentáře této strany